tisdag 2 februari 2010

Ooooopss I did I´t again...
Den 25:e januari skrev jag om att jag måste komma igång med min träning (hitta mig en hobby/sysselsättning) och skulle försöka börja när jag kom hem till helgen. Alltså helgen som just passerat oss för ett par dagar sedan.
Gissa vem som sitter här och INTE har kommit igång på gymmet?
Jo jag, Sanna, den lata slappa saken.. Jag blir såååå trött på mig själv.

Varför kommer jag inte igång? Varför får jag inte tummen ur baken?

MOTIVATION är mitt svar. Jag saknar motivation. Det är inte längre tillräcklig att veta att jag mår bättre om jag tränar, att jag blir piggare och starkare, får bättre hållning osv. Fast detta borde ju vara tillräckling.

Hur får man igång sig själv efter ett långt uppehåll? Hur får man igång sig själv när man är trött tröttare tröttast?

Motivationen är en bov i många samanhang då vi inte gör det som vi vet att vi borde eller det som vi egentligen vill och önskar att göra. För vissa är det latheten som tar över. Men oberoende på vad det är som är orsaken så är det lika jobbigt när man "sviker" sig själv. För mig känns det som dubbelt så jobbigt för jag saknar både motivation och jag har blivit lat och bekväm.

Jag är på jakt efter motivation NU!

1 kommentar:

  1. Då var det slut på att inte få tummen ur, var precis och tecknade mitt årskort på gymet samt ditt har även bokat in en instruktör tills i morgon kl 17:00/Puss din Tim

    SvaraRadera