söndag 31 januari 2010

"Vi vill alla bli lyckliga, men hur gör man?
Det är fascinerande hur lika människor egentligen tänker, även om vi på ytan skiljer oss åt. Alla har vi samma grundläggande behov, oberoende av de sociala roller vi spelar - vi vill alla bli lyckliga."
- Sund nu


Jag har alltid varit en sökare efter lyckan!

Så länge jag kan minnas så har jag drömt om lycka, kärlek, värme, harmoni och trygghet.
Det är verkligen en tuff uppgift i livet att försöka vara lycklig. Och man kan nog säga att jag är ganska så förvirrad över vad jag har fått se, höra och lära mig genom livet. Ska det verkligen vara så himla svårt att vara lycklig? Eller gör jag fel i mitt sökande?

Jag hittade en artikel som jag tycker beskriver lycka på ett enkelt och bra sett. I länken nedan så kan ni gå in och läsa den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar