fredag 17 juli 2009

Hinner inte det jag vill, orkar inte det jag måste...

Fattar inte att det ska vara så svårt att hinna med det man vill när man t.o.m är ledig? Fast just nu kanske det handlar mer om att jag faktiskt inte orkar. Det här vädret tar kål på mig. Ena stunden solsken och tropisk värme och andra regn och åska. Värmen är ju visserligen skön om man har möjlighet att vara vid havet och det har jag faktiskt haft en del.

Men nu har vi haft tryckande jobbig värme och det känns som att det är åska i luften hela tiden. Inte alla känner av det och i.s.f säger jag Grattis för det är inget kul att vara så känslig för det. Mitt huvud sprängs och jag orkar nästan ingenting. Trist, tråkigt och värdelöst!

Har stoppat i mig rosen rot, rysk rot och blutsaft som tydligen ska göra mig piggare.. Har gått en vecka nu och jag vet inte om jag känner någon större skillnad? Hur som helst så vill jag bara få tillbaka min ork och energi! Funderar på vad jag ska hitta på för att komma ifatt mig själv just nu..?

Sedan är det även den här attans magvärken som jag levt med i dryga 20 år. Idag hälsar den på igen och jag har legat här i sängen och knappt kunnat röra mig. Känner mig som en 80-åring. INTE ok alls! Så in med ett par värktabletter så kanske det blir bättre.
Hmmm, vad ska jag mer "bota" i min kropp idag =)???

Menstruationen är över så den värken är borta och avklarad. Tur att den ersattes av *solarplexus värk ist... Livet är allt underbart härligt =)!!! Hahahahahahaha, jag förstår varför det heter att man har "jämna plågor". Det är precis så det känns i mitt liv för tillfället...

*Solarplexus
, egentligen plexus solaris, numera ganglia celiaca, är en samling nervceller i bakre bukhåleväggen i höjd med mellangärdet bakom bukspottskörteln. Punkten är lokaliserad i höjd med bröstet, strax under platsen där revbenen går samman. Ett slag mot punkten leder till stor smärta och ibland andningssvårigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar