onsdag 11 februari 2009

"Det är svårt att erkänna när man gjort fel och sårat någon.."

Ingen människa är felfri och den som tror det är ganska mycket uppe i det blå och cyklar. Vi har alla någon gång sårat någon. Vissa med flit och vissa av ren dumhet och obetänksamhet. Frågan är hur man hanterar det? Jag tror att de flesta känner igen sig i om jag säger så här: efter en lögn vill man bara gömma sig, radera och hoppas på att det försvinner ut i intet.
Det är ju så svårt att erkänna sin lögn för någon som man tycker om. Det värker i hjärtat och ingenting känns verkligt eller bra. Känns som att man lever utanpå sig själv och undrar varför, hur kunde jag va så dum?

Ställ dig frågan -Vem vill jag vara? Hur vill jag att andra ska se mig? Hur vill jag att andra ska vara mot mig?

Med dessa frågor så ser det rätt enkelt ut, eller hur? Men nej, så är det inte. Det händer att vi ibland hamnar i situationer som vi inte sett smyger sig på. Vi omger oss av intryck, av människor som utan att vi tänker på det påverkar oss, antingen på ett bra eller dåligt sett. Som sagt INGEN är felfri, vi kan alla såra och göra saker som vi inte menade!

Jag är ledsen över saker jag gjort som inte går att göra ogjorda. Jag är ledsen att jag sårat människor som jag håller av. Jag är ledsen att jag tillät mig själv att bli något jag inte ville vara, en lögnare för en tid!

Men jag vet vem jag är, jag vet vart jag står och jag vet att jag inte är den människan. Måste förlåta mig själv och fortsätta framåt. Inse att jag inte kan förändra det som varit,
MEN JAG KAN PÅVERKA DET SOM KOMMA SKALL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar