måndag 9 februari 2009

När jag mådde som sämst och hade det som snurrigast i min relation med mitt ex, så fick jag en bok i present av en god vän,
-Vem snodde osten? av Spencer Johnson.

Jag hade länge gått och mått dåligt över min livssituation och gång efter annan suttit och gråtit över hur jag blev behandlad och hur livet såg ut. Livet kändes verkligen så himla trasigt och ibland va det som att luften omkring mig bara försvann och jag kvävdes sakta men säkert. Orken och lusten till det mesta va bortflugen. Den livsnjutande, levnadsglada, spralliga och aktiva Sanna höll på att tyna bort. Mina vänner försökte få mig att förstå många gånger, men jag valde lika många gånger att inte lyssna och slå döv örat till. Jag ville inte inse att saker och ting inte skulle bli som jag ville och hade önskat.

Men i allt detta så hade jag en vän som inte gav upp. Och då kom boken. Fick den i julklapp och jag måste säga att det är den bästa julklapp jag någonsin fått =)! Med hjälp av den boken så kan jag se saker och ting lite klarare, kunde börja styra upp mina tankar och börja agera ist för att bara sitta apatisk och vara ledsen.

Så till Alla Er som sitter i situationer som för tillfället inte känns hanterbara, läs boken för den får dig att se saker för vad det är och den får dig att kunna fatta beslut som måste tas!

En liten resume:

Vem snodde osten har länge toppat världens bestsellerlistor. Det är en insiktsfull och roande berättelse om hur vi kan lära oss att tackla förändringar i arbetsliv och privatliv.

Boken handlar om fyra figurer som bor i en labyrint. De söker efter ost som ska ge dem näring och lycka. Osten är symbolen för vad var och en av oss vill ha ut av sitt liv.

I historen ställs de fyra figurerna inför en oväntad förändring. En av dem ristar in sina erfarenheter i labyrintens vägg. Medan du läser inser du hur du själv kan ta itu med förändringar utan att bli stressad. Istället kan du njuta av framgången - hur du än väljer att definiera den.

Vem snodde osten? berör livsfrågor som vi alla ställs inför, oavsett ålder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar