tisdag 12 januari 2010

Nu är den stressiga men mysiga julen över och vi har paserat mållinjen till 2010..

Som alltid när vi är lediga och har tänkt att vi ska passa på att vila upp oss så blir det raka motsattsen i stället. Denna julledighet har bjudit på många mil i bilen och i stort sett ingen sovmorgon eller egen vuxen tid. Tiden med barnen kan ta musten ur oss men samtidigt så ger den oss precis allt det som vi vill ha. Vilket är att hela fasmiljen är tillsammans!

Jag har inte berättat så mycket om mitt förhållande ännu. Så tänkte att jag skulle uppdatera er nyfikna lite =).

Tim och jag har en hel del gemensamt. Framför allt det att vi är föräldrar. Tim har två söner på 6 och 8 år (snart 7 och 9). Själv så har jag en dotter på 16 år som de flesta redan vet. Så plötsligt så står man här och har två bonus barn och Tim har en tonåring på halsen =).

Kan inte direket påstå att vi lever det typiska svenska familjelivet. Tim´s barn är hos oss varann vecka och min dotter bor hos min mor och läser gymnasiet i en annan stad.

Vi har gjort många förändringar i våra liv och jobbar hårt för att vi ska kunna ge våra barn en trygg och stabil grund. Detta är något som jag kommer att skriva om en tid framöver. Hur det är att vara förälder på distans, hur vi tar oss igenom de dagar som bara jobbar emot oss, hur mina år utan min dotter varit och mycket mycket mer.

Just nu håller saker och ting på att förändras stort hos oss. Min dotter flyttar hem igen och detta är något som jag kämpat för länge. Hon kommer fortfarande att gå i gymnasiet där hon går idag så det är mycket att planera för att det ska bli bra och fungera. Men det är underbart att äntligen få hem henne igen, kan inte beskriva känslan! Om jag skulle ge det ett enda ord så är det KÄRLEK =)!!!

Tim hade ingen önskan om julpynt & gran, men man är väl kvinna och har övertalningsförmåga =D!

Här är en liten del av våran jul 2009 i bild =)..





Den trötta familjen, min dotter Angelina, jag, bonus barnen Zebastian & Liam och min orakade Tim =)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar