måndag 25 januari 2010

Nyttig start på dagen =D...

... lite Dumle kola, Daim & Toblerone ; ). Men jag är fortfarande rökfri och det får bli min ursäkt idag då det första jag stoppar i munnen är choklad.

Och en dammsugare, den hade jag nästan glömt bort. Hmm, va ju så liten så jag märkte den knappt =).

24 dagar, 9 timmar & 34 min och fortfarande rökfri!!! =D

Det som inte fungerat så bra är det här med träningen. Den skulle vi kommit igång med samtidigt som vi slutade röka och det har vi inte gjort. Har slutat tänka på det för jag blir bara irriterad på att vi skjuter upp det till nästa gång vi kommer hem, eller till nästa gång igen osv.. Vi har lyckats skjuta på vår träning sedan förra sommaren 2009.. Ja, ni hör ju själva..

Jag måste skaffa mig ett intresse, en hobby, en aktivitet.. Måste börja göra något som får mig att slappna av och tänka på annat en alla vardagsbekymmer hela tiden. När jag var yngre så dansade jag och jag tränade regelbundet på gymmet. Åhhh, det va så skönt att få utlopp för allt i kroppen och framför allt att vara sund och ta hand om sig själv. Jag kunde inte vara utan min träning utan mådde piss om jag inte fick tränat minst 4:a gånger i veckan. Min kropp behövde den fysiska aktiviteten för att jag skulle vara pigg och glad.

Men varför är det såååååååååå tröööööögt att komma igång? Varför ska det vara så jobbigt och svårt att ta sig till gymmet och teckna det där himla avtalet som gör att jag kan komma igång med min träning? Varför blir jag trött av bara tanken? =(

Jag skulle vilja ha en personlig tränare som under en period hämtade mig vid fasta tidpunkter, som gör ett tränings schema till mig, som är med mig och peppar mig, som vet vad jag vill uppnå och hjälper mig den första biten.. Det skulle vara perfekt =)! Men så kostar ju också det en massa. Så, no just forget it.. Jag får försöka att sparka mig själv i baken och ta mig till gymmet och fixa gymkort och börja träna. Och detta till helgen när jag är hemma igen. Hmmm, jag borde slå vad med någon så att jag blir lite pressad. För jag tycker verkligen inte om att förlora ett vad =)!

Kom igen nu Sanna! Rökfri i snart en månad. Perfekt att komma igång nu när man inte är lika anfådd och har fått tillbaka lite flås. 4-5 månader kvar tills beach 2010 så absolut möjligt att hinna komma i form.. =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar