måndag 2 mars 2009

Åmål - världs metropolen!

Vaknade till ett grått Göteborg idag. Ser ut som att det har regnat i natt. Tittar ut genom fönstret igen och nu snöar det. Säger bara -härliga Sverige väder.. Tur att man varit och laddat batteriet i sol och värme några dagar, känns genast lättare att stå ut med vädret här hemma då! =)

Idag ska jag åka till "Fucking Åmål"- Världsmetropolen som har ca 13 000 invånare *ler*.. Ska träffa min underbara dotter i ett par dagar. Vi ska gå igenom det här med gymnasieval osv, osv. Inte lätt att veta vad man vill som 15 åring, man vill ju så mycket och hela världen lockar. Men jag måste säga att det inte heller är lätt att vara mamma som ska ge råd och stötta. Jag tycker ju att det är lika svårt själv *skrattar*. Sedan får man ju även höra då och då att -men mamma du fattar ju inte, osv..

Jag tänker tillbaka på när jag själv var tonåring. Jag var ju vrålmogen och visste allt! Iaf enligt mig själv *hahahahaha*. Nu förstår jag varför de vuxna oroade sig så mycket då man var yngre. Ens världsvana och vrål mognad var ju en aningen light om man säger så. Men hur som helst, nu ska jag försöka få min dotter att förstå sådant som mina föräldrar försökte få mig att förstå som ungdom.

Så jag önskar Mig Själv LYCKA TILL och går och packar min väska, för att åka på uppdraget "vad är bäst för Angelina den närmaste framtiden"!! =)

2 kommentarer:

  1. Lycka till Susanna :) och glöm inte att mamma vet ALLTID bäst ;)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!!!
    Ja, eller hur e det så att en mor vet bäst.. Kommer så väl ihåg hur mycket man tyckte det själv när man va 15 år =).. *skrattar*

    SvaraRadera