fredag 27 mars 2009

Mahal kita, ikaw lamang & lahat ng bagay <3> ka yan ang mga nawawalang <3>
(Jag älskar dig, du är den ända & allt <3> du är saknad <3)>

Hahahaha, ja så här står det på min dotters msn nu. Hon försöker att lära sig lite tagalog. Va söt hon är =)!!! Tagalog är det språk min far talar... Tagalog är ett centralfilippinskt språk i den austronesiska språkfamiljen. Tagalog är modersmål för cirka 20 miljoner människor, eller ungefär 25% av den filippinska befolkningen. Den standardiserade variant av språket som är officiellt språk på Filippinerna kallas för filipino.

Tänk om min far hade lärt mig filipino när jag var liten... Nu känns det ju som en hel vetenskap att bara lära sig fraser... =)
Bra jobbat Angeluttan, du e grymast min pärla =D!!!



2 kommentarer:

  1. Mis na kita!! /PP

    SvaraRadera
  2. när ska du uppdatera din blogg då...? Händer inget i ditt liv eller...???

    SvaraRadera