söndag 1 mars 2009

Sanna, Pernilla & Rika goes Dubai..

Jaha, så va man hemma i sverige igen. Sitter och försöker koncentrera mig på att inte gunga av stolen. Att 4:a dagar på båt kunde få en att gunga 2 dagar efter hemkomst är ju helt "bananas". Börjar bli jobbigt nu. Jag som är sjösjuk klarade mig jätte bra på båten men här hemma på stolen blir jag värsta illamående och tror jag måste kräkas snart. Helt galet ju *hahahahahahaha*..

BURJ ONE - 1:a övernattning gjorde vi på denna båten..

SPECIFICATIONS
YEAR: 2002 BUILDER: SUNSEEKER MANHATTAN 64 LENGTH: 20.28M (66.6FT) ENGINES: MAN 800HP x 2 MAX. SPEED: 29 KTS CRUISE SPEED: 24 KTS



INCA ROSE - sedan flyttade vi till en lite större båt ; )..

SPECIFICATIONS
YEAR: 2000 BUILDER: Oceano PacificoDiana Yacht Design LENGTH: 124FT (38M) ENGINES: TWIN V12 Caterpillar MAX. SPEED: 14 KTS CRUISE SPEED: 11 KTS MAX PAX CRUISING: 12 (MAX 30 in Dubai)

Dubai- en plats på jordklotet som man kan råka väldigt illa ut i om man inte läser på och vet lagarna. Jag och tjejerna hade tur som inte åkte in i finkan tror jag. Vi e ju inte riktigt kloka som lägger oss och solar topless på stranden i ett arab land där straffet kan bli böter och 3 månaders fängelse. Tur att det låg ett par norska damer i närheten som hörde att vi var svenskar och kom fram och tala om för oss att det är olagligt. För orka åka in i finkan pga av 3 par sillisar ; )..

Nu när man har fått leva i total lyx och bara njutit av sol, värme, bad, lyx yach, personal som passar upp, som lagar alla måltider från frukost till kvälls måltiden, fyllde våra glas med vad vi önskade =) och såg till att det aldrig fattades någonting, så är det lätt att tycka att man lever ett rätt så trist liv här hemma i kalla Sverige.

Men det finns alltid möjlighet att förändra det man vill.. Bara att börja planera och agera!!! =)

Det var intressant att höra hur dem vi hälsade på kommit från ingenting, till att ha ett imperium idag. Att ha kraschat en gång och sedan byggt upp allt igen. Hur dem har stöttat varandra och offrat för varandra för att kunna njuta av skörden tillsammans i slutändan. Riktigt skönt och inspirerande att träffa de här människorna!

Ja, så nu ska jag komma på hur jag ska bana vägen för min egen framgång! Det ska rensas bland vänner, städas i garderoben ; ), jaga jobben och inte ge upp. Sikta mot målet och drömmarna och inte sluta tro på sig själv! Ta vara på alla möjligheter och chanser som ges mig!
Jag får helt enkelt börja förverkliga mina drömmar, bygga upp det som ger mig, min dotter, min familj och framtida barnbarn något att njuta av!!!
PS. Bilder från Dubai resan kommer snart att läggas upp =) DS.

3 kommentarer:

  1. Fasen så nice att du hitta båtana vi bodde på! Ja slängde bara upp lte bilder från en liknande BURJ ONE båt hehe

    SvaraRadera
  2. Hahahahahaha... det tog tid att hitta dem.. Skickar från kameran ikväll från resan..

    Pusseli Puss

    SvaraRadera
  3. gött mosis! =D

    ringer dig senare duuuu

    SvaraRadera